Blondinbella plagierar mitt inlägg?

Igår skrev jag en inlägg om hur töntigt det är när tjejer vill leva det perfekta livet, där man jämt är upptagen och har och skapar kontakter överallt, alltså vill leva ett liv där man ser ut som en framgångsrik, lycklig och omtyckt människa. För att citera mig själv skrev jag:

"I en tid då alltidlikafullbokadeblondinbella är många unga tjejers förebild och omgivningens krav på att man ska lyckas i alla områden och ämnen bara ökar, är det många som känner att deras liv inte är tillräckligt spännande och roligt."

Jag pekade alltså ut blondinbella för att ha skulden till att många tjejer känner att deras liv är tråkigt och händelselöst. Blondinbella vill, som jag ser det, alltid visa vilket roligt liv hon har och hur många fester hon går på. Hon ger alltså sken av att vara lycklig. Och det är ju därför människor läser hennes blogg, det är roligt att läsa om någon i vars liv det alltid händer saker.

Idag när jag går in på hennes blogg, ser jag att hon imorse skrivit ett inlägg med rubriken "Det är inte bara tjejer som fejkar." Inlägget fångar mitt intresse eftersom jag kvällen innan skrev om samma ämne. Ju mer jag läser märker jag hur mycket i hennes inlägg som påminner om mitt.

:

"Det har blivit en trend
att eftersträva det perfekta livet där problem inte
existerar utan man ska klara allt med ett leende
på läpparna. Och jag erkänner också att jag
har hakat på den fejk-livstilen."


... Och med tanke på att hon sällan skriver om något djupare än smink och kläder, och att det "djupa" inlägget publicerades några timmar efter mitt, gör att det hela blir väldigt supekt...

Kommentarer
Postat av: Anonym

jeje torr mah din mun luktar

2008-05-22 @ 21:49:11
Postat av: Sofia

hon hade väl bloggtorka, kanske inte hittat något nytt läppglans att smygmarknadsföra, såg ditt inlägg och - dövde sitt dåliga samvete gentemot Sveriges 13-14 åringar?

2008-05-25 @ 19:10:16
Postat av: Alexandra

truth and good skrivet

peaaaace!

2008-05-28 @ 19:17:26
URL: http://alexandramellin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0